УПРАВЛЕНИЕ НА ЕМОЦИИТЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО

Автори

Ключови думи
емоции, емоционален труд, емоционален дисонанс, емоционално изтощение

Резюме
Емоциите са в основата на нашия социален живот. Те действат като филтри на възприятията, които засягат съзнателните ни действия и дори вземането на решения. Обхватът на приемливите емоции варира с културата, пола и възрастта. В много области на живота проявата на неадекватни емоции води до поява и на неприятности. Ето защо организациите изискват и очакват от своите служители да управляват своите емоции и да се въздържат от отрицателни емоционални изблици. Това налага да бъдат търсени възможности за регулиране на емоционалното поведение като средство за овладяване на негативните ефекти от емоциите на работното място.

JEL Класификатор: J50, J80
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОМЕНИ И ТЕНДЕНЦИИ В ЗАЕТОСТТА НА ХОРАТА С ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ В БЪЛГАРИЯ И ЕС

    Настоящото изследване е съсредоточено върху настъпващите промени и новите предизвикателства пред труда в процеса на преход към нов тип икономика. То е структурирано в две части. В първата част са систематизирани основни промени в характеристиките и изискванията към труда в контекста на формирането на нова и прехода от нея към дигитална икономика. ...

  • ПРЕЦИЗИРАНЕ НА КОРЕКЦИИТЕ НА ПАЗАРНИТЕ МНОЖИТЕЛИ ЗА ОПЕРАТИВНА ЕФЕКТИВНОСТ

    Изследването е свързано с една от спецификите на приложението на пазарния подход. При прилагане на методите на пазарния подход избраните предприятия за аналози трябва да имат сходни оперативни и финансови характеристики с оценяваното предприятие. Международните стандарти за оценяване (2017) изискват, оценителите да направят корекции на ...

  • РОЛЯТА НА ИНОВАЦИИТЕ ЗА РЕЗУЛТАТИТЕ НА МСП

    Съвременната бизнес среда се характеризира с глобализация на пазарите, бърз технологичен напредък, скъсяване на жизнения цикъл на продуктите и услугите и традиционно придобивани ползи, които вече не са активи, на които компаниите могат да разчитат за развитие. Компаниите трябва да идентифицират нови възможности за диверсификация на продуктите и ...