АНАТОМИЯ НА ПАРИЧНОТО РАВНОВЕСИЕ В ИКОНОМИКАТА

Автори

Ключови думи
парично равновесие, лихви, доходи, разходи и сделки със стоки и услуги

Резюме
Паричното равновесие много често е показател за ста¬билност на икономиката. Повечето от икономическите смущения на всеки етап от развитието имат за основа нарушаване на равенството между парите и стойността на стоките. Във връзка с това в статията се прави анализ на паричното равновесие в контекста на количествената теория за парите и в контекста на съвременните измерения на икономи¬ческа система със и без сътресения. Изследва се влиянието на лихвите и възвръщаемостта и се защитава тезата, че почти винаги нарушаването на паричното равновесие е резултат от субективни решения на икономи¬ческите агенти.

JEL Класификатор: JEL: E31, E41
Кодове на научна квалификация:
Страници: 24
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ОЦЕНКА НА ЛИКВИДНОСТТА НА БЪЛГАРСКАТА БАНКОВА СИСТЕМА (2009–2013 г.)

    Ликвидността има ключово значение за стабилността на индивидуалните кредитни институции и банковата система като цяло. В нормални условия като ключов фактор за стабилност се определя капиталовата адекватност на банките. В условията на криза обаче се изостря чувствителността на кредитните институции към недостига на налични парични средства за ...

  • БАНКОВИЯТ ПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТ - КОМПОНЕНТ НА БИЗНЕС СЕГМЕНТА „БАНКИРАНЕ НА ДРЕБНО“

    Актуалността на темата за банковото финансиране на потреблението и неговия обсег на действие са широко дискутирани в разработките на редица изследователи в областта на банкирането. Заемите, с които банковите дружества удовлетворяват персоналните нужди на гражданите и домакинствата, отдавна съставляват неизменна част от живота на хората и имат ...

  • НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ СИСТЕМИ ЗА ЕЛЕКТРОНЕН БИЗНЕС И ЕЛЕКТРОННИ РАЗПЛАЩАНИЯ

    Концепцията за новото поколение електронен бизнес (e-Business 2.0, Social Business) се отнася до компании, които интегрират социалните технологии и инструменти във всички бизнес процеси както вътрешни, така и външни (клиенти, доставчици, бизнес партньори) и по този начин преодоляват много от традиционните организационни бариери, които забавят ...