НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ СИСТЕМИ ЗА ЕЛЕКТРОНЕН БИЗНЕС И ЕЛЕКТРОННИ РАЗПЛАЩАНИЯ

Автори

Ключови думи
e-Business 2.0, e-Commerce 2.0, Social Intranet, Web 2.0, social networks, електронни разплащания, безконтактни разплащания, мобилно банкиране, биткойнт

Резюме
Концепцията за новото поколение електронен бизнес (e-Business 2.0, Social Business) се отнася до компании, които интегрират социалните технологии и инструменти във всички бизнес процеси както вътрешни, така и външни (клиенти, доставчици, бизнес партньори) и по този начин преодоляват много от традиционните организационни бариери, които забавят обмена на информация и колаборацията.

В първата част на статията се изследват основните характеристики на новото поколение системи за електронен бизнес, формирано под въздействието на Web 2.0 и социалните медии, мобилните технологии и облачните изчисления. Направен е опит да се представят промените, които настъпват в трите основни сфери за проявление на електронния бизнес: приложението на технологиите на Web 2.0 за управление на вътрешно корпоративните комуникации, проектирането и разработката на нови продукти и управлението на знанията (интранет среда), корпоративни комуникации и взаимодействия с външни партньори и клиенти (Extranet среда, B2B модел) и електронна търговия (интернет магазини, B2C модел).

Във втората част се анализират възможностите и предимствата, които осигуряват съвременните технологии за електронно разплащане – използване на дебитни и кредитни карти, безконтактни разплащания, мобилно банкиране, биткойнт.

JEL Класификатор: C63, C81, C88
Кодове на научна квалификация:
Страници: 22
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • БАНКОВИЯТ ПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТ - КОМПОНЕНТ НА БИЗНЕС СЕГМЕНТА „БАНКИРАНЕ НА ДРЕБНО“

    Актуалността на темата за банковото финансиране на потреблението и неговия обсег на действие са широко дискутирани в разработките на редица изследователи в областта на банкирането. Заемите, с които банковите дружества удовлетворяват персоналните нужди на гражданите и домакинствата, отдавна съставляват неизменна част от живота на хората и имат ...

  • ВЛИЯНИЕТО НА КУЛТУРНАТА ХЕТЕРОГЕННОСТ ВЪРХУ ЕВРОПЕЙСКИЯ ИНТЕГРАЦИОНЕН ПРОЦЕС

    След шейсет години на интеграция идеята за Обединена Европа е поставена на изпитание. Целта на статията е да постави на дискусия достижимата степен на интеграция между страните членки. През призмата на трите школи за регионална интеграция, неолиберални модели, дирижистка школа и структурализъм, е оценена постигната до момента интеграция на ...

  • ОЦЕНКА НА ЛИКВИДНОСТТА НА БЪЛГАРСКАТА БАНКОВА СИСТЕМА (2009–2013 г.)

    Ликвидността има ключово значение за стабилността на индивидуалните кредитни институции и банковата система като цяло. В нормални условия като ключов фактор за стабилност се определя капиталовата адекватност на банките. В условията на криза обаче се изостря чувствителността на кредитните институции към недостига на налични парични средства за ...