БАНКОВИЯТ ПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТ - КОМПОНЕНТ НА БИЗНЕС СЕГМЕНТА „БАНКИРАНЕ НА ДРЕБНО“

Автори

Ключови думи
потребителски кредит, „банкиране на дребно”, търговски банки

Резюме
Актуалността на темата за банковото финансиране на потреблението и неговия обсег на действие са широко дискутирани в разработките на редица изследователи в областта на банкирането. Заемите, с които банковите дружества удовлетворяват персоналните нужди на гражданите и домакинствата, отдавна съставляват неизменна част от живота на хората и имат съществена роля за икономиките на повечето страни по света.

Настоящата разработка има за цел да изясни същностната характеристика и специфичните особености на банковия потребителски кредит в България. За изпълнението на поставената от автора цел се разглеждат текстовете на правната рамка относно потребителското кредитиране у нас, позициите на български и чужди автори при дефинирането на термина „потребителски кредит”, както и практико-приложните проявления на отделните видове кредити за текущи цели, предлагани от търговски банки в България.

JEL Класификатор: G01, G21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • ВЛИЯНИЕТО НА КУЛТУРНАТА ХЕТЕРОГЕННОСТ ВЪРХУ ЕВРОПЕЙСКИЯ ИНТЕГРАЦИОНЕН ПРОЦЕС

    След шейсет години на интеграция идеята за Обединена Европа е поставена на изпитание. Целта на статията е да постави на дискусия достижимата степен на интеграция между страните членки. През призмата на трите школи за регионална интеграция, неолиберални модели, дирижистка школа и структурализъм, е оценена постигната до момента интеграция на ...

  • НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ СИСТЕМИ ЗА ЕЛЕКТРОНЕН БИЗНЕС И ЕЛЕКТРОННИ РАЗПЛАЩАНИЯ

    Концепцията за новото поколение електронен бизнес (e-Business 2.0, Social Business) се отнася до компании, които интегрират социалните технологии и инструменти във всички бизнес процеси както вътрешни, така и външни (клиенти, доставчици, бизнес партньори) и по този начин преодоляват много от традиционните организационни бариери, които забавят ...

  • АНАТОМИЯ НА ПАРИЧНОТО РАВНОВЕСИЕ В ИКОНОМИКАТА

    Паричното равновесие много често е показател за ста¬билност на икономиката. Повечето от икономическите смущения на всеки етап от развитието имат за основа нарушаване на равенството между парите и стойността на стоките. Във връзка с това в статията се прави анализ на паричното равновесие в контекста на количествената теория за парите и в контекста ...