Състояние и проблеми на българския туристически продукт на европейския пазар

Автори

Ключови думи
туристическо предлагане, дестинация „България”, пазарна концепция, проблеми на предлагането

Резюме
В статията се подлага на анализ състоянието на предлагането на туристически продукти и услуги, свързани с дестинация „България”. Целта се постига с помощта на ситуационен анализ, при който се разкриват пазарните позиции, които българските туристически продукти заемат в обхвата на Европа. Обект на изследване е характерът и спецификата на предлагането на български туристически продукт, а предметът се свързва с взаимодействието „търсене–предлагане” на туристически продукти за дестинация „България” в контекста на проблемите в туризма като стопанска дейност у нас. В статията също така се разкриват шансовете за успех въз основа на критичен подход върху постигнатите резултати през периода 2001-2011г. Засягат се проблеми, свързани с характера и структурата на българския туристически продукт; спецификата на предлагането на отделните емитивни пазари за дестинация “България”; особеностите на предлагането по отношение отделните елементи на туристическите пакети за организирани пътувания към нашата страна.

JEL Класификатор: F12, M21, L16
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • Данъчен суверенитет, държавен бюджет, фискална дисциплина (от експертна и културологична гледна точка)

    Трите понятия, които са в заглавието на настоящата статия, са основополагащи за финансите въобще и за публичните финанси в частност. В продължение на тяхната над тривековна история те са претърпели една еволюция, която може да бъде оценена и негативно. Целта на настоящата статия е трояка: първо, да се изясни класическото им съдържание, второ, ...

  • Анатомия на капиталовото осигуряване на инвестициите

    Капиталовото осигуряване на инвестициите изисква сериозна финансова преработка на счетоводния баланс и отчета на приходите и разходите. В този аспект в статията се обоснова потребността от съста-вянето на финансов баланс на фирмите, който дава основните показа-тели, необходими за ефективно парично обезпечаване и управление на инвестициите. Прави ...

  • Холистичен подход за изследване на „икономиката в сянка”

    Статията предлага кратка ретроспекция на методите, които в рамките на различните парадигмални подходи се прилагат за изучаването и обяснението на сенчестите икономически практики в Европа и в света. Авторката обосновава и представя оригинална методология за изследва-нето на икономиката в сянка, като се позовава на опита си с един от българските ...