Насоки за анализ на финансовите отчети на българските публични застрахователни компании

Автори

Ключови думи
публични дружества, активи, финансови отчети, фондова борса

Резюме
Финансовите отчети предоставят необходимата информация, нужна на потребителите на тази информация при анализ и оценка на финансовото състояние на публичните дружества. Потребителите на информацията от финансовите отчети са широк кръг от лица, влизащи в обкръжаващата среда на фирмата. Такива могат да бъдат кредиторите, доставчиците, клиентите, инвеститорите, външните контролни органи. В настоящата статия е застъпена тезата, че информацията, посочена във финансовите отчети, подпомага инвеститорите при вземане на решение за инвестиране в акции на компании, търгувани на фондовата борса. Точният анализ на финансовите отчети води до решения за покупка, отказ за покупка или продажба на акции на анализираните публични компании. В статията са анализирани публични компании, опериращи в застрахователния сектор.

JEL Класификатор: G21, G22
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • Нов юан или нова валутна система

    Обект на настоящото изследване е китайският юан (ренминби). Предмет на разработката е еволюцията на китайския юан от национална до световна резервна валута. Подложената на проверка теза е, че възходът на китайската парична единица е белег на качествени и дълбоки промени в международната валутна система. Цел на изследването е да се анализира и ...

  • Виртуалност на фиктивния капитал в съвременните условия

    В статията се обсъжда „финансиализацията“- процесът на преобразуване на финансовия капитал във фиктивен и виртуален капитал и отделянето му от реалния производствен сектор. Отбелязва се огромният му растеж във финансовия сектор през последните десетилетия на 20. век и началото на новия век и нарастващото сегментиране на финансовите инструменти, ...

  • VAR - модели на шоковете в икономическите цикли на индивидуалното крайно потребление на домакинствата

    В статията се експериментира методология за използване на векторни авторегресионни модели (VAR) за изследване на влиянието на шоковете в бизнес климата и икономическата активност върху икономическите цикли на индивидуалното крайно потребление на домакинствата. Тя се отнася за шест страни от Централна и Източна Европа (България, Чехия, Унгария, ...