ПРИНОС НА ДИГИТАЛНИ РЕКЛАМНИ КАНАЛИ В ПРИВЛИЧАНЕТО НА СТУДЕНТИ ОНЛАЙН

Автори

Ключови думи
онлайн реклама, висши образователни институции, атрибутивни модели, многоканална кампания

Резюме
Промяната в картината на българското висше образование през последните години доведе до стремеж на университетите да си служат с типично маркетингови инструменти, за да достигнат до потенциални кандидат-студенти. Същевременно дигиталните маркетингови канали категорично могат да се определят като предпочитани източници на информация за младите хора у нас. Честото прибягване до платена комуникация в интернет от страна на висшите училища поражда необходимост от ефективно управление на използваните дигитални канали. Целта на настоящата студия е да демонстрира резултатите от прилагането на модел за определяне приноса на различни дигитални маркетингови канали в привличането на кандидат-студенти онлайн, който отчита спецификата на образователните продукти. Приложеният атрибутивен модел отчита интереса на потенциалните кандидат-студенти към различните дигитални рекламни канали и степента, в която намират информацията в тях за полезна, както и действителния им опит и ефектите на преливане и пренасяне. Направен е обзор на дигиталните канали, чрез които университетите могат да достигнат до целевата си аудитория, както и ретроспекция на предложените до момента в научната литература атрибутивни модели. Изведени са препоръки за използване на конкретни дигитални канали за целите на образователния маркетинг, съобразно приноса им в подтикване на целевата аудитория към желаното поведение. Установено е, че най-голям принос в подтикване на целевата аудитория да извърши конверсия имат: (1) дисплейната реклама; (2) рекламата в социалната мрежа Фейсбук; (3) платеното търсене.

JEL Класификатор: М31, М37
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 29
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИ ОТ СПЕЦИАЛНОСТ „ИКОНОМИКА НА ТУРИЗМА” НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК ЧРЕЗ ИЗПОЛЗВАНЕ НА МОБИЛНО СОФТУЕРНО ПРИЛОЖЕНИЕ

    Съвременните ИТ променят начина и модела на образователния процес. Тези промени трябва да се изследват, анализират и познават. Настоящата студия представя изследване на възможностите за мобилно обучение за студенти от специалност „Икономика на туризма“. Целта на изследването е да провери степента на използване на мобилното софтуерно приложение ...

  • ИНОВАЦИИ И ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ – СЪСТОЯНИЕ И ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ФИРМЕНОТО РАЗВИТИЕ

    Целта на студията е, въз основа на проведено емпирично проучване да се установи влиянието на иновациите и интелектуалната собственост върху фирменото развитие. Обект на изследване са предприятията от преработващата промишленост, а предмет на изследване – връзката между иновациите и интелектуалната собственост, между индивидуалния и екипния подход ...

  • ОБЛАЧНИТЕ ИЗЧИСЛЕНИЯ В ДЕЙНОСТТА НА ГОЛЕМИТЕ БЪЛГАРСКИ ПРЕДПРИЯТИЯ И ОРГАНИЗАЦИИ

    Целта на настоящата студия е да се изследват особеностите, състоянието и проблемите на информационната инфраструктура на големите български предприятия, като се анализират възможностите на технологията на облачните изчисления за решаване на очертаните проблеми. На тази база се развива модел за ефективно функциониране на ИТ инфраструктурата на ...