ИЗСЛЕДВАНЕ НА СЪСТОЯНИЕТО И ТЕНДЕНЦИИТЕ В РАЗВИТИЕТО НА МОБИЛНИЯ БИЗНЕС В ХОТЕЛИЕРСКИЯ БРАНШ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
туризъм, мобилни технологии, мобилни приложения, хотелиерски информационни системи

Резюме
Основната цел на настоящата студия е да се изследват и анализират текущото състояние на хотелиерските информационни системи в България и възможностите за внедряване на мобилни информационни технологии в хотелиерсия сектор.

Изследователската теза може да се дефинира по следния начин: съвременният хотелиерски сектор в България изпитва явна необходимост от по-ефективно управление на функциониращите информационни системи, които могат да се усъвършенстват на базата на най-актуалните информационни и комуникационни технологии в т.ч. мобилни.

Поставената цел обуславя и специфичните задачи на изследването:

1. Теоретично проучване на хотелиерските информационни системи и тях¬ното значение за хотелиерския бранш.

2. Изследване на популярни платформи за резервации и тяхното приложение в различните категории хотели в България.

3. Оценяване на функционалностите на хотелиерските информационни системи в хотелите в България и готовността за тяхното развитие и усъвършенстване.

4. Оценяване на икономическите ползи и рисковете при внедряване на мобилни технологии в хотелиерските информационни системи.

5. Разработване на практическа методика за внедряване на мобилно хотелиерско информационно приложение.

6. Разработване на уебсайт за онлайн анкетиране и популяризиране на резултатите от проучването на хотелиерските информационни системи сред различните категории хотели в България.

Главният извод на настоящото изследване е, че използването на мобилните информационни технологии може да донесе съществени предимства на хотелиерския сектор у нас и да способства за устойчивото развитие на туризма в 21 век.

JEL Класификатор: L83, L86
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 29
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • РАЗВИТИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ ПАЗАР В УСЛОВИЯТА НА ФИНАНСОВО-ИКОНОМИЧЕСКАТА ИНТЕГРАЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ В ЕС ЗА 10 ГОДИНИ ЧЛЕНСТВО (20072016 г.)

    В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2017 година проучване на застрахователния пазар в България, осъществено съгласно проект №22-2017 г. към Института за научни изследвания. Основната цел на изследването е да се очертае състоянието на застрахователния пазар в България след приемането на България в Европейския съюз. ...

  • СЪВРЕМЕННИ ПОДХОДИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННОТО ОБСЛУЖВАНЕ

    Съвременното развитие на информационното обслужване предполага преход от традиционния модел на управление на технологии и ресурси към модел на управление на услуги. В тази връзка може да се формулира основната изследователска теза – възможно е намирането на единен подход за усъвършенстване на информационното обслужване, който да се базира на ...

  • ПРИНОС НА ДИГИТАЛНИ РЕКЛАМНИ КАНАЛИ В ПРИВЛИЧАНЕТО НА СТУДЕНТИ ОНЛАЙН

    Промяната в картината на българското висше образование през последните години доведе до стремеж на университетите да си служат с типично маркетингови инструменти, за да достигнат до потенциални кандидат-студенти. Същевременно дигиталните маркетингови канали категорично могат да се определят като предпочитани източници на информация за младите хора ...