ИЗМЕРВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ ОТ ОМНИКАНАЛНО ПРЕЖИВЯВАНЕ

Автори

Ключови думи
омни-канален маркетинг; потребителска удовлетвореност; потребителско преживяване; маркетингови канали

Резюме
Повечето потребителски марки днес се предлагат както във физически, така и в онлайн магазини, а специалистите по маркетинг непрекъснато търсят нови начини да контактуват и ангажират клиентите си. Все повече компании се опитват да се адаптират към дигиталния свят и да създадат множество канали, чрез които да удовлетворят изискването на потребителите за оптимално преживяване при покупка. Тези канали включват физически магазини, уеб-сайтове, мобилни приложения, социални медии и много други. Настоящата студия представя резултатите от проведено на емпирично изследване, имащо за цел предложи измервателни модели на потребителските удовлетвореност от и очаквания към омни-каналното преживяване. Дефинирана е и второстепенна цел - да се провери, доколко очакванията към омни-каналното преживяване влияят на степента на удовлетвореност от него. Изследователските задачи, свързани с постигането на дефинираните цели, могат да се обобщят до: (1) анализ на научни разработки, посветени на омни-каналния маркетинг, потребителското преживяване и удовлетвореност в омни-канална среда; (2) набиране на данни за потребителските очаквания към и удовлетвореност от преживяването в омни-канална среда, валидиране на измервателни модели на същите, както и на структурния модел, описващ връзката между тях. За тестване на измервателните и структурния модели, е използван методът на частните най-малки квадрати. Установено е, че клиентите ще бъдат удовлетворени от своето омни-канално преживяване, ако компаниите: им предлагат релевантни оферти, синхронизират промоциите си между каналите, предлагат опцията “Click & Collect”, интегрират данни за използваните от потребителите устройства и разширят възможностите за връщане на продукти, закупени чрез различни канали. Резултатите от проведения анализ показват също, че единствено очакванията за интегриране на данни за използваните от потребителите устройства оказват слаб ефект върху равнището на потребителската удовлетвореност.

JEL Класификатор: М31
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 26
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА КОНТРАГЕНТНИЯ РИСК В ИНДУСТРИАЛНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ (ПО ПРИМЕРА НА ПИВОВАРНИЯ БРАНШ)

    Целта на настоящата студия е изследване проявлението на контрагентния риск в дейността на българските пивоварни предприятия и извеждане на конкретни бизнес решения и практики за неговото ефективно управление. В тази връзка са формулирани и изпълнени следните задачи: проучване и обобщаване на теоретичните постановки за контрагентния риск в ...

  • СЪВРЕМЕННИ ИЗМЕРЕНИЯ НА УПРАВЛЕНИЕТО НА ТУРИСТИЧЕСКА ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ

    Развитието на туризма е свързано с необходимостта от управление на туристическите дестинации. Пред туристическия бизнес стоят въпроси, свързани с установяване предпочитанията на туристите и идентифициране на подтикващите към избор мотиви. Отговорите им се съдържат в потребителското поведение и предпочитанията на туристите, ресурсната даденост на ...

  • ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЕКОЛОГИЧНИ РЕГУЛАЦИИ ВЪРХУ МЕЖДУНАРОДНАТА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА ОТ ХИМИЧЕСКАТА ПРОМИШЛЕНОСТ В БЪЛГАРИЯ

    Актуалността на изследването произтича от наличието на ограничен брой задълбочени изследвания, поставящи акцент върху ефектите от изследваните регулации върху международната конкурентоспособност на фирмите. Основната цел на настоящата студия е да изследва и анализира въздействието на европейската политика в областта на опазване на околната среда ...