РАЗВИТИЕ НА ЛИДЕРСТВОТО ЗА ПОСТИГАНЕ ЦЕЛИТЕ НА УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ

Автори

Ключови думи
лидерство, цели за устойчиво развитие, учебни програми, образование, бизнес

Резюме
Устойчивото потребление и производство, икономическият растеж, заетостта, инфраструктурата, устойчивото управление на природните ресурси, изменението на климата и др. изискват решения и действия, които да бъдат осъществени под ръководството на отговорни млади лидери. Целта е да се изследват възможностите за изграждане на лидерски умения за реализиране на 17-те Цели за устойчиво развитие и разкриване на възможности за: прилагането им в България; за усъвършенстване на учебното съдържание; за създаване на знания и умения за лидерско и социално отговорно управление на младежта. Задачите са свързани най-вече със сравнителен анализ на международни и национални инициативи, стратегически документи, учебна документация и добри практики за подготовката на отговорни за бъдещето лидери и формулиране на препоръки към заинтересованите страни за прилагане у нас на добрите световни практики за вплитане в програми на необходимото за подготовката на отговорни лидери знание за реализация на Целите. Обект на настоящото изследване е присъствието/отсъствието на лидери за реализиране на Целите за устойчиво развитие, като резултат от обучението в Икономика и Администрация и управление, в условията на увеличаващите се икономически, социални, екологични и управленски предизвикателства пред образованието и бизнеса. Предмет на изследването са моделите на подготовка на лидерите, включващи знания, умения и компетенции за реализиране на Целите за устойчиво развитие. Водещата теза е, че отговорните млади лидери са ключов фактор за реализиране на Целите за устойчиво развитие с хоризонт 2030 г. Основните изводи от изследването са, че подготовката на лидерите благоприятства реализирането на Целите за устойчиво развитие. Резултатите от изследването показват, че добрата подготовка и обучение на лидерите са основен фактор за тяхното реализиране.

JEL Класификатор: M21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 33
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ВЛИЯНИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРОМОЦИИ ВЪРХУ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА

    Настоящото изследване поставя акцент върху ефектите от потребителски промоции, като негов предмет е влиянието на типа и честотата на потребителските промоции върху измеренията на ценността на бранда. Изразената водеща роля на промоциите в комуникационния микс както в национален, така и в световен план, съпроводена от липсата на еднозначни ...

  • ИЗМЕРЕНИЯ НА БЕДНОСТТА В БЪЛГАРИЯ – СТАТИСТИЧЕСКИ АСПЕКТИ

    Борбата с бедността и социалното изключване е сред най-актуалните проблеми на съвременното обществено развитие и приоритет на социалната политика в национален и европейски мащаб. Основната цел на настоящата студия е да се изследват статистическите аспекти на бедността в България, като теоретично се обосноват и емпирично се анализират равнището, ...

  • ТЕНДЕНЦИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД АВТОМОБИЛНОТО ЗАСТРАХОВАНЕ В УСЛОВИЯТА НА ДИНАМИЧНО ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ

    В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2018 година проучване на автомобилното застраховане в България, осъществено съгласно проект № 6-2018 г. към Института за научни изследвания. Основната му цел е да се очертаят състоянието и развитието на автомобилното застраховане в България след приемането на Кодекса за ...