ВЛИЯНИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРОМОЦИИ ВЪРХУ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА

Автори

Ключови думи
потребителски промоции, монетарни и немонетарни промоции, промоционална честота, измерения на ценността на бранда, линейно структурно моделиране

Резюме
Настоящото изследване поставя акцент върху ефектите от потребителски промоции, като негов предмет е влиянието на типа и честотата на потребителските промоции върху измеренията на ценността на бранда. Изразената водеща роля на промоциите в комуникационния микс както в национален, така и в световен план, съпроводена от липсата на еднозначни доказателства за тяхното въздействие върху ценността на бранда като основен нематериален актив, са основен мотив за провеждането на настоящото изследване. В настоящия труд се цели да се потвърди изследователската теза, че промоциите могат да генерират както положителни, така и отрицателни ефекти спрямо ценността на бранда в зависимост от техния тип и честота. Посредством линейно структурно моделиране и анализ на пределните комбинации са идентифицирани и оценени отрицателни ефекти от монетарните промоции върху възприеманото качество и лоялността към бранда и положителни ефекти от немонетарните промоции и честотата на промоциите като цяло. Сегментационният анализ предлага оценка на ефектите от промоции според степента на лоялност на потребителите. Получените резултати дават основание да се твърди, че монетарните промоции са по-подходящи при нелоялните потребители, а немонетарните – при лоялните потребители.

JEL Класификатор: M31
Кодове на научна квалификация:
Страници: 28
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРЕИМУЩЕСТВА ЗА ТУРИСТИЧЕСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ ОТ СЕРТИФИЦИРАНЕТО ИМ ПО ISO 9001

    Глобализацията и свободното движение на стоките и услугите поставят българските предприятия пред нови възможности за постигане на конкурентно предимство, базирано на качеството. Проучването на този проблем в икономическата практика е особено актуално, като се има предвид превесът на сектора на услугите в националната икономика и сложността от ...

  • ИЗМЕРВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ ОТ ОМНИКАНАЛНО ПРЕЖИВЯВАНЕ

    Повечето потребителски марки днес се предлагат както във физически, така и в онлайн магазини, а специалистите по маркетинг непрекъснато търсят нови начини да контактуват и ангажират клиентите си. Все повече компании се опитват да се адаптират към дигиталния свят и да създадат множество канали, чрез които да удовлетворят изискването на ...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ

    Технико-икономическата парадигма на информационната епоха от началото на ХХI век доведе до нови структури и процеси в международния бизнес, прилаган в Европейския съюз. В икономически смисъл това е предпоставка за задълбочаване разделението на труда, нарастване на неговата производителност и разширяване сферата на приложение на капитала. ...