ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ

Автори

Ключови думи
международен бизнес, енергетика, международни инвестиции, пазар на труда

Резюме
Технико-икономическата парадигма на информационната епоха от началото на ХХI век доведе до нови структури и процеси в международния бизнес, прилаган в Европейския съюз. В икономически смисъл това е предпоставка за задълбочаване разделението на труда, нарастване на неговата производителност и разширяване сферата на приложение на капитала. Последствията за Европейския съюз засягат всички предприятия, поели пътя на интернационализацията. Ние считаме, че предизвикателствата пред тях се базират на ускорената динамиката при информационните и комуникационните технологии и реалностите от новото хилядолетие. Целта на настоящата разработка е да се представят тенденциите и предизвикателствата във важни за международното развитие на фирмите от Европейския съюз области, които са засегнати от съвременните промени, а именно: енергетиката като основа за развитието на промишленостите, насочили усилията си зад граница; международните инвестиции като важен фактор за просперитета на страната и увеличаване на износа и пазара на труда, осигуряващ необходимия човешки ресурс за успеха на всяка една интернационализираща се бизнес организация. Реализирането на поставената цел е търсено чрез решение на изследователски задачи, свързани с разкриване на най-новите теоретични постановки по разглежданата проблематика и открояване на тенденциите в проучваните области. Основната изследователска теза е, че познанието, получено при изследването на важните за международното развитие на фирмите от Европейския съюз области: енергетика; преки чуждестранни инвестиции и пазар на труда, може да се разглежда като технически, икономически, мениджърски и преди всичко стратегически инструмент, който e насочен към поддържане и повишаване на националната и международната конкурентоспособност на интернационализиращите се бизнес организации и постигането на икономически растеж в отделната държава и обединението като цяло. В резултат от направеното изследване стигаме до извода, че промените изискват предприемането на действия за приспособяване към динамиката, породена от множество фактори: технологически, икономически, политически, социално-демографски и психологически. Използването на всички възможности, които то предоставя, спомага за просперитета на предприятията зад граница, икономиките на отделните страни и промишлеността на Европейския съюз като цяло.

JEL Класификатор: F16, F21,F23, F36
Кодове на научна квалификация:
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ТЕРИТОРИАЛНО РАЙОНИРАНЕ НА Р БЪЛГАРИЯ – ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ

    Новото териториално деление е една от най-горещите теми в регионалната политика на страната. Не случайно го наричат „кутията на Пандора“, тъй като пред регионалните и местни власти възникват въпроси, свързани с инструментите на Кохезионната политика и тяхното регионално въздействие, което е трудно да бъде обективно оценено. Целта на изследването е ...

  • ВЛИЯНИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРОМОЦИИ ВЪРХУ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА

    Настоящото изследване поставя акцент върху ефектите от потребителски промоции, като негов предмет е влиянието на типа и честотата на потребителските промоции върху измеренията на ценността на бранда. Изразената водеща роля на промоциите в комуникационния микс както в национален, така и в световен план, съпроводена от липсата на еднозначни ...

  • СЪВРЕМЕННИ ИЗМЕРЕНИЯ НА УПРАВЛЕНИЕТО НА ТУРИСТИЧЕСКА ДЕСТИНАЦИЯ БЪЛГАРИЯ

    Развитието на туризма е свързано с необходимостта от управление на туристическите дестинации. Пред туристическия бизнес стоят въпроси, свързани с установяване предпочитанията на туристите и идентифициране на подтикващите към избор мотиви. Отговорите им се съдържат в потребителското поведение и предпочитанията на туристите, ресурсната даденост на ...