ОБУЧЕНИЕТО В ДОКТОРСКА ПРОГРАМА „СЧЕТОВОДНА ОТЧЕТНОСТ, КОНТРОЛ И АНАЛИЗ НА СТОПАНСКАТА ДЕЙНОСТ (СЧЕТОВОДСТВО)“ В СА „Д. А. ЦЕНОВ“ ‒ ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Автори

Ключови думи
ОНС „доктор“, висше образование и наука, счетоводство.

Резюме
Постигането на висок икономически и социален стандарт на обществото е свързано с необходимостта от висококвалифицирани учени и специалисти. Гарант за подобно постижение са политиките и дейностите в сферата на образованието и науката. Пред висшите училища стои проблемът за развиване и непрекъснато усъвършенстване на обучението на докторанти, вкл. и по счетоводство. Целта на научното изследване е да се очертаят съществуващите проблеми и насоките за развитие на обучението в докторска програма „Счетоводна отчетност, контрол и анализ на стопанската дейност (счетоводство)“ в СА „Д. А. Ценов“, на основата на теоретично и емпирично проучване на нейното състояние в контекста на европейските и националните приоритети.

Основната изследователска теза е, че обучението в СА „Д. А. Ценов“ в ОНС „доктор“ в областта на счетоводството изисква интегрирано управление на всички аспекти от неговите регламентация, организация и практическа реализация, което ще допринесе за повишаване на конкурентоспособността на докторската програма и позиционирането й като водеща в рамките на образователния пазар в страната и в чужбина.

Чрез проучване на нормативните и стратегически документи в страната и в рамките на ЕС в сферата на обучението в третата степен на висше образование, от една страна, и чрез очертаване особеностите на изследваната докторска програма, както и чрез прилагане на анкетен метод за изследване мотивацията и удовлетвореността на заинтересованите страни от програмата, са очертани състоянието и перспективите в развитието й и възможностите за повишаване на нейната конкурентоспособност.

JEL Класификатор: I23, M41.
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 36
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ВЛИЯНИЕ НА ДИГИТАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАНАЛИ ВЪРХУ КЛИЕНТСКАТА ЛОЯЛНОСТ В БАНКОВИЯ СЕКТОР

    В световен мащаб, дигиталните продажби в сегмента на персоналното банкиране растат, както и инвестициите на банковите институции в дигитализация. Инспирирана от тези тенденции, целта на изследването е да се проучи потенциала на дигиталните маркетингови канали да повлияят върху клиентската лоялност в банковия сектор, като създадат допълнителни ...

  • РОЛЯТА НА ВЪТРЕШНИТЕ И ВЪНШНИТЕ ОДИТОРИ ЗА ИДЕНТИФИЦИРАНЕ НА ИЗМАМИ В ПРЕДПРИЯТИЯТА

    Разнообразието от методи и подходи за осъществяване на измами налага необходимостта от актуализиране на мерките и механизмите за тяхното идентифициране и ограничаване. Чрез правилното прилагане на методически инструментариум, оценката на риска, извеждането на индикаторите, сигнализиращи неправомерни действия, се способства за редуцирането на ...

  • ОЦЕНКА НА КОНВЕРГЕНЦИЯТА В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ПО РАЗХОДИ ЗА СОЦИАЛНА ЗАЩИТА

    Целта на настоящата работа е да се оцени степента на сближаване между страните от Европейския съюз по разходи за социална защита за периода 2008-2016 г. чрез статистико-иконометрични подходи за измерване на конвергенцията. Това се постига с реализацията на няколко задачи: представяне на основните теоретични концепции и статистико-иконометрични ...