СТРУКТУРНИТЕ ПРОМЕНИ – ПАРАДИГМА НА НОВАТА ИКОНОМИКА

Автори

Ключови думи
-

Резюме
Много процеси и тенденции, касаещи различните аспекти на новата икономика и на структурните промени, както и на взаимозависимостите между тях, са обект на изследването. На базата на получените резултати се очертаха приоритетните области на провежданата структурна реформа, в които органите за държавно управление у нас би следвало да съсредоточат своите усилия, за да настъпи видим положителен прелом в основните макроикономически показатели, в посока на тяхното повишаване с цел догонване на Европейските стандарти. В резултат на извършеното изследване, бе потвърдена нашата априорна научна теза, че структурните икономически промени са главен подход за реализиране на задачата, поставена от Лисабонската стратегия – изграждане на ново общество на знанието, което да замени постиндустриалното общество като изчерпало своя потенциал за просперитет на населението и неотговарящо на неговите много по-високи изисквания.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 52
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • БИОГОРИВАТА В БЪЛГАРИЯ – СЪВРЕМЕННИ ТЕНДЕНЦИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Биогоривата играят важна роля в световната енергийна политика. Възниква въпросът оправдано ли е производството на биогориво и дали то е продукт, предоставящ на човечеството екологично чист и опазващ природата източник на енергия? Изчерпването на изкопаемите горива, изменението на климата изискват адекватни решения по опазването на околната среда ...

  • РАБОТНАТА СИЛА В ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА НА РЕФОРМАТА

    Изследването на управленските, финансовите и социално-икономическите проблеми на формирането и развитието на работната сила в здравеопазването е необходимо за диагностициране състоянието на системата и разработването на механизми, способстващи тяхното решаване. Сериозните нерешени проблеми, стоящи пред българското здравеопазване, могат да намерят ...

  • АНАЛИЗ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРЕДПОЧИТАНИЯ С ИЗРАЗЕНИ ИЗБОРНИ МЕТОДИ

    Анализът на изборното поведение на потребителите на пазара е фундаментална тема в маркетинговите изследвания. За съжаление обаче, въпреки богатата палитра от инструменти за изучаване на потребителските предпочитания, в научната литература все още липсва зряла методология за анализ на изборни данни с лонгитюден произход. В настоящото изследване се ...