ИЗСЛЕДВАНЕ НА ОБЕМА И ДИНАМИКАТА НА СЕКЮРИТИЗИРАНИЯ ВЪТРЕШЕН ДЪРЖАВЕН ДЪЛГ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ В ПЕРИОДА СЛЕД ПРИСЪЕДИНЯВАНЕТО КЪМ ЕС

Автори

Ключови думи
секюритизиран дълг, държавен дълг, вторичен пазар, кредитен рейтинг, сделки с ДЦК.

Резюме
Държавният дълг под формата на ДЦК е една от взаимовръзките между суверена и финансовите институции в страната. Връзките са многостранни и комплексни, като рискът се прехвърля в двете посоки посредством няколко основни канала. Обемът на емитираните на вътрешния пазар ДЦК не оказва пряко и безусловно влияние върху броя и обема на сделките на вторичния междубанков пазар на ДЦК. Резултатите от настоящото изследване представят ниски нива на коефициентите на корелация между емитирания вътрешен дълг и разглежданите четири вида регистрирани сделки с ДЦК на вторичен пазар.

JEL Класификатор: E62, F34, H63.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СЪСТОЯНИЕ И ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА. ЕФЕКТИ И ЗАПЛАХИ ЗА БАНКОВАТА СИСТЕМА

    Целта на статията е да изясни настоящото състояние на икономиката в България, вчастност на банковата система, и да се очертаят перспективите за развитието в средносрочен план. Изследването е структурирано в две части. Първата част е посветена на оценката на тенденциите в развитието на националната икономика като интегрална част от икономиката на ...

  • НАСОКИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННАТA КУЛТУРА

    В настоящата разработка се разглежда идеята за промяна на организационнaта култура, която не зависи от размера на фирмата. Необходимо предусловие за успеха на този процес са възприятията на мениджърите и способността им да създават условия за промяна, както и да мотивират членовете на организацията за постигането й. Целта на студията е да се ...

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

    Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена ...