Бизнес модел на платформите за директно кредитиране

Автори

Ключови думи
споделено кредитиране, P2P платформи, оценка на кредитоспособността, инвеститори, кредитополучатели

Резюме
В настоящото проучване разглеждаме пазарните платформи за директно кредитиране между участниците (peer-to-peer) като алтернатива на традиционния банков заем и в този контекст се стремим да идентифицираме основните им същностни характеристики, прилики със и отлики от традиционните канали, предимства и недостатъци, проблеми и възможности, както и бъдещи тенденции в неговото развитие. Според нас peer-to-peer платформите предоставят валидна алтернатива на финансиране, но не вместо, а допълваща традиционния банков модел.

JEL Класификатор: G29, G23, G21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • Клъстери и комуникация: маркетингови аспекти на земеделската практика в България

    Този материал обръща внимание на състоянието на земеделското стопанство в България и перспективите за неговото успешно управление и промотиране в контекста на глобалната конкуренция и позитивите от клъстерните икономически организации. На първо място той разглежда по-отблизо проблемите, които среща секторът след промените от 1989 г. и настоящите ...

  • Одиторски процедури и техники за проверка на материалните запаси

    Настоящата разработка е насочена към подпомагане работата на независимите одитори, като предоставя теоретични знания и илюстративни примери относно проверката на материалните запаси. Определянето на действителния размер на наличните количества материални запаси е обект с много висок одиторски риск. Проверката на материалните запаси е трудоемка ...

  • Прилагане на компетентностния подход в обучението по митнически контрол

    През последните няколко години компетентностният подход придоби особена популярност при управлението на човешките ресурси във всички сектори на обществения живот. Този подход стои и в основата на съвременното висше образование, гарантиращо високо качество на обучението. За да могат да работят в условия на динамично променяща се среда, завършващите ...