Икономически стратегии за преобразуване на неокласическата парадигма и конкуренцията в промишлеността

Автори

Ключови думи
неокласическа парадигма, конкуренция

Резюме
Настоящата статия описва трите компонента на нео класическата икономическа парадигма, а именно, свободен пазар, публичнен избор и пазарен приятелски подход. Тези три компонента се прилагат за различните организации по различен начин, но по-специално конкурентните индустрии получите ползи.

JEL Класификатор: E13
Кодове на научна квалификация:
Страници: 9
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • Синтетичен модел и методика за процеса бизнесорганизационно развитие

    Движението на бизнесорганизациите към бъдещето може да става или импровизирано, инстинктивно (без модел, без документи за мениджмънт, без действия по реализация на различни процеси, свързани с развитието), или насочвано (с модел с различна степен на обхватност, обобщеност и детайлност). Тази констатация е особено валидна за периода 2007 – 2013 ...

  • Демографска и институционална обусловеност на икономиката

    У нас обикновено се говори за икономиката като автономно образувание. Развитието й се свързва с нейната технологична и пазарна обусловеност, с най-общите закони, които я управляват. Смята се че степента на развитост на икономиката детерминира типа на обществото. Без съмнение това е така, но тя не е изолирана от демографския фактор, от общественото ...

  • Някои структури и принципите на устойчивия селски туризъм

    Ролята на селския туризъм като потенциален икономически инструмент е добре позната. Смята се, че туризмът в селските райони съставлява 10-20 % от всички туристически дейности, а проучване на Евробарометър (1998 ) показва, че 23% от европейските туристи избират провинцията като дестинация всяка година. По-голямата част от малките и средни ...