Новата философия на Базел III

Автори

Ключови думи
базов първичен капитал, капиталов защитен буфер, антицикличен буфер, коефициент на ливъридж, ликвидни буфери, системен риск, кредитен риск от контрагента

Резюме
Студията обсъжда основните цели на програмата за реформи – Базел ІІІ като философия на новото капиталово споразумение. Акцентира се върху подобряване на капиталовата рамка в пет основни направления: повишаване качеството, устойчивостта и прозрачността на капиталовата база; подобряване на рисковото покритие; допълване на рисково базираното капиталово изискване с коефициента за ливъридж; намаляване на процикличността и ролята на антицикличните буфери; решение на проблема със системния риск и взаимосвързаността. Въвеждането на глобален стандарт за ликвидност е представено като друг съществен аспект в съдържанието на Базел ІІІ. Анализира се въпросът доколко българската банкова система е подготвена за новите по-строги капиталови изисквания.

JEL Класификатор: G21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 46
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • Още за продоволствения проблем

    Един от най-важните проблеми, които стоят пред човечеството, е продоволственият. Съществуват два начина за производствто на храни: а) природосъобразен, който не влиза в противоречие с околната среда и б) неразумен, който застрашава съществуването на човека. В статията акцентът се поставя върху втория и се извеждат очакваните отрицателни последици ...

  • Оптимизация на капиталовата структура на фирмите в България (2011) – технология и практика

    Настоящето изследване си поставя за цел да апробира възможна технология за оптимизиране на капиталовата структура на българските фирми върху основата на емпирични данни към 2011 г. Студията е опит за доразвитие на изследванията в областта на капиталовия мениджмънт в български условия. Реализираната мащабна декапитализация на Българската фондова ...

  • Манипулация в управлението и технологиите за масова комуникация

    Целта на разработката е да разкрие природата на феномена „манипулация” и неговото проявление в управлениетo и технологиите за масова комуникация (пропаганда, реклама и пъблик рилейшънс). Изследването представя начини за справяне в ситуации на манипулиране, а в отделни случаи и способи за контраманипулиране....