В търсене на идеи за развитие на новата работна сила

Автори

Ключови думи
религия, цивилизации, човешки фактор, нова работна сила,
генерации работна сила, академични инкубатори

Резюме
Изследването се състои от две части.

В първата – в силно синтезиран вид е разгледан цивилизационно-религиозният фактор и в каква степен осигурява преки и косвени предпоставки за разгръщане на човешкия потенциал.

Във втората – ударението е поставено върху Поколението „У” като носител на новата работна сила и радикално различаващо се от предходните. Предложено е създаването на академични инкубатори за таланти, качествени личности. Търсени са и възможности за включване на креативността в нематериалните фирмени активи.

JEL Класификатор: I25, I23
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • Обучение на български специалисти с висше образование по информационна безопасност

    Статията разглежда въпросите, свързани с подготовката на специалисти с висше образование в областта на безопасността на компютърните технологии. Направен е анализ на възможностите за такова обучение у нас и неговите различни форми. Посочени са различните проблеми, които се срещат при такова обучение. В крaя на работата се прави заключението, че ...

  • Глобалната човешка епоха и толерантността

    В разработката се изследват ефектите от взаимодействието между глобалната човешка епоха, толерантността и културата. В синтезиран вид те се изразяват в намаляване на невежеството – правопропорционално на сравняването на собствените знания и умения с това на другите; отваряне към потенциала на различните; принадлежност към културата на цялото ...

  • Тайнството в произхода на капитализма

    Разработката обяснява генезиса на капитализма по принципно различен начин от този на социологическата класика. Новоевропейската трансконтинентална търговия се разглежда като механизъм, като социалноструктурен процес от надличностен порядък, действащ системно в продължение на повече от три века и пораждащ капитализма като свой продукт. Пазарът, ...